top of page

Dit har debutert i utstillingsringen

Selv om jeg overhode ikke har planlagt at Dit skal bli noen utstillingshund, så må jeg stille henne i voksen alder skal vi ha noen mulighet til å oppnå brukschampionat. Så da det var åpent for valper på NKK Stavanger og jeg ikke andre hadde noen andre plausible grunner til å rese til Stavanger for å se venner og kjente konkurrere agility. Meldte jeg på Dit til utstilling, så kunne vi jo miljøtrene litt og kose oss ved agility ringen med å observere venner og kjente i farta.

Vi hadde jo i kjent stil knapt trent utstilling noengang før Dit entret ringen, så hun klarte seg bra. Jeg kunne jo ha styrt mere med henne i ringen for å få henne til å stå bedre, men jeg synest det er viktigere at valper og unghunder får en positiv opplevelser en at de står perfekt og alt det der.... Å trave i stille og rolig i jevnt tempo synest vi begge er vanskelig, så vi er godt fornøyd med at vi fikk henne tidvis til å trave litt..... Tut og kjør er jo mer hennes stil, og løpe på halv maskin nei det ser vi da helt ikke vitsen med.

Uansett hun klarte seg bra og det ente med BIR og 3BIG (i gruppen var det ekstra vanskelig å løpe pent, så matmor var rimelig heit i toppen når vi kom ut av den seansen gitt.....

Uansett her er kritikken:

Søt 8mnd valp. Vakkert hode/utrykk. Anelse fermskutt fremme. Bra overlinje/kryss. Medium beinstamme. Velvinklet bak. Bra pels/farge. Kunne hatt en anelse lavere steg. Parallelt bevegelses mønster. Vakkert velskåret hode. Vennlig/åpen. Dommer Heinila Maija

Og her er et lite bilde av krapylet i ringen....

148773_10152308960200737_8149664818714729501_n.jpg

Helgens høydepunkt var dog en finfin gjeterhund trening på vei nedover lørdagen. Synest vi gikk et fint lite skritt fremover, og håper det ikke er glemt til neste gang.... Gjeting er og blir avhengighetskapende....

Tags:

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
    bottom of page